quinta-feira, outubro 15, 2009

Chrome OS, an Extended Google Chrome

Chrome OS, an Extended Google Chrome: "As previously anticipated, Chrome OS is a Linux distribution that includes a custom version of Chrome as the default browser. Google has recently posted a build of the custom Chrome and some people installed the .deb package (it's no longer available officially, but you can download it from other sources).

(...)

There's no reason to anxiously wait for Chrome OS, when you can already use Chrome in your favorite operating system and get the same features. A metaphor has become reality, but the result fails to impress."

Quando o Google anunciou que estava a desenvolver um sistema operativo, já se sabia que era a confirmação de uma suspeita antiga de que o Google tinha um OS baseado em Linux para funcionamento interno. Agora, cada vez mais se percebe que este OS não é mais do que um Browser em cima de componentes tradicionais. A meu ver vai ter efectivamente que ser algo de fantástico para substituir o meu Ubuntu como Linux de eleição (O que não quer dizer que não o experimente). Por outro lado esta lógica de fazer um OS na Web um pouco à semelhança do Ulteo... não me convence muito.

Sem comentários: